کرتین وال فیس کپ

نماي شيشه اي لامل يا فيس کپ(Stick) : استراکچر آلومينيومي نماي کرتين وال ، يا در واقع همان پروفيل هاي آلومينيومي که شيشه بر روي انها سوار ميشوند لامل ناميده ميشوند . در نماي کرتين وال ،لامل ها در دو بخش افقي و عمودي ارائه ميشوند .

لامل هاي افقي ترنسم و لامل هاي عمودي موليون نام دارند . لازم به ذکر است که در اجراي سيستم هاي نماي کرتين وال ، به طور معمول ترنسم (لامل افقي ) در سايز طولي کوچکتري نسبت به موليون (لامل عمودي ) ارائه ميشود اما مي بايستي که عرض لامل ها با يکديگر برابر باشند.

وجود اين اختلاف سايز در طول لامل ها به اين خاطر بوده که بيشتر بار شيشه بر روي لامل هاي عمودي خواهد بود ، اما در افق ديد بعضي از طراحان و آرشيتکت ها و به دليل بالا رفتن سطح زيبايي بصري نما از داخل ، اندازه طولي ترنسم و موليون را با يکديگر برابر در نظر ميگيرند که اين بسته به ظرافت در طراحي نما مي باشد.


شيشه ها در اين نما از سمت نماي خارجي روي شبکه ي ساخته شده از پروفيل هاي لامل قرار گرفته و توسط پروفيل هاي شيشه خور ثابت مي شوند.در انتها شيشه خورها با روکوب ها پوشيده مي شوند. نماي لامل با وجود پيشرفت نما ، هنوز هم در کشورهاي اروپايي و آمريکايي استفاده مي شود.