هندریل شیشه ای

هندریل شیشه ای یک بخش اصلی در نرده های شیشه ای است که اگر اجرای آن به درستی صورت بگیرد می تواند بسیار ارزشمند باشد. برای اجرای هندریل شیشه ای باید یک سری اصول به طور دقیق و اساسی رعایت شود.

متداول ترین روش اجرای هندریل شیشه ای

یکی از روش های بسیار جالب برای هندریل شیشه ای استفاده از روش فیکس پوینت است. این روش نصب بسیار شیک و همه پسند بوده و از نظر امنیت نیز در وضعیت بسیار عالی قرار دارد. در این روش برای فیکس شدن کامل نرده های شیشه ای از یراق دکمه شکل استفاده می شود که عموماً جس یراق استیل و یا آلومینیوم است. این یراق به همراه پنل های شیشه ای اجرا می شود.

شیشه استفاده شده در این طرح عموماً شیشه های سکوریت با ضخامت بیش از 10 میلی متر است و گاها سبک های 16 میلی متری نیز برای آن استفاده شده تا امنیت کار تا حد زیادی افزایش یابد. برای اینکه نصب هندریل شیشه ای به روش فیکس پوینت به طور دقیق صورت بگیرد در پایین هر پنل از شیشه 4 سوراخ در نظر گرفته می شود که به طور دقیق محل قرارگیری یراق فیکس شدو فیکس شدن بخش های دیواره های کناره راه پله یکی از بخش های بسیار مهم در این روش و باید به طور دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد.

هندریل شیشه ای این سبک عموماً از لوله های ترکیبی استیل و آلومینیوم به همراه شیشه های ضخیم استفاده می شود. پروفیل های استیل به کار رفته در آن باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. این سبک از اجرای هندریل شیشه ای از دوام بالایی برخوردار است.

اجرای هندریل شیشه ای دفنی و یو چنل روکار

آنچه در این روش اجرای هندریل شیشه ای بسیار واضح و مهم است پروفیل های آلومینیومی هستند که دارای فضای یو شکل می باشند. در نظر داشته باشید که این پروفیل ها به عنوان پایه های مهارکننده شیشه استفاده می شود و از اهمیت زیادی برخوردار است.

این پروفیل ها اغلب به دو صورت طراحی شده اند. مدل روکار و توکار که هندریل شیشه ای دفنی همان مدل توکار است. شیشه های به کار رفته برای اجرای این مدل نرده ها اغلب سکوریت و یا لمینت هستند. ضخامتی که برای شیشه باید رعایت شود نباید از 12 میلی متر کمتر باشد زیرا ایمنی شیشه بسیار مهم است.

حال اگر شرایط پروژه به صورتی باشد که نیاز به افزایش ارتفاع پنل های شیشه ای بیشتر است باید تعداد پایه های یو شکل نیز افزایش یابد تا تعادل حاکم شود. در نظر داشته باشید که نرده های شیشه ای به روش نصب و اجرا شده به صورت یک فضای یک دست دیواره ای شکل هستند و هیچ نوع پایه عمودی برای آنها وجود ندارد. یکپارچگی این روش بسیار زیبا و جذاب است. استفاده از روش برای مجتمع های تجاری و یا مکان های عمومی می تواند یک انتخاب بسیار هوشمندانه و همه پسند باشد.

نرده شیشه ای با زیبایی ظاهری و امکان انعکاس نور طبیعی یک انتخاب بسیار مناسب برای ساختمان هایی با معماری مدرن است. شفافیت بالایی این محصول سبب می شود که در محیط هایی که وجود نور طبیعی زیاد یک اصل مهم است بسیار ارزشمند باشد.

شیشه علاوه بر داشتن شفافیت ظاهری از نظر استحکام نیز بسیار قوی است و در برابر فشار و ضربه نیز می تواند بسیار مقاوم باشد. بنابراین نرده شیشه ای از نظر امنیت بسیار عالی خواهد بود. طراحی اجرای نرده شیشه ای نیاز به دقت و مهارت بالایی داشته و نیاز است که در هر بخش از آن ظرافت به طور دقیق اعمال شود.

از نرده شیشه ای برای بالکن ها نیز استفاده می شود. به این ترتیب که سبب می شود یک نمای شفاف ایجاد شود. شیشه هایی که برای این هدف استفاده می شود دارای سه برابر استحکام به نسبت سایر موارد هستند. این شیشه ها توان تحمل فشار و ضربه از بیرون را دارند.

قیمت یک محصول این روزها از سوالات رایج بوده و اهمیت بالایی دارد. برای تعیین قیمت هندریل های شیشه ای نیاز است که پارامترهای قیمت گذاری به طور دقیق مشخص شود.

یکی از عوامل بسیار مهم در قیمت نرده شیشه ای این است که نوع هندریل به کار رفته به چه صورت است آیا از هندریل های توکار استفاده است و یا به شکل روکار به کار می رود.

بررسی سبک های پایه ای نیز بسیار مهم است، پایه ها خود دارای هزینه های زیادی هستند و هرچه تعداد پایه های به کار رفته بیشتر باشد تعرفه نهایی نیز بیشتر خواهد بود بنابراین در حیق قیمت گذاری باید در ابتدا برآوردسازی دقیق در خصوص تعداد پایه ها نیز در نظر گرفته شود.

جنس شیشه از موضوعات بسیار مهم در تعیین قیمت نرده شیشه ای است. در نظر داشته باشید که جنس شیشه به کار رفته برای نرده شیشه ای در صورتی که سکوریت باشد از نظر هزینه بالاتر از مدل های دیگر است.

ضخامت شیشه نیز از دیگر پارامترهای قیمت گذاری محسوب می شود اینطور که شواهد نشان می دهد ضخامت های بالاتر در نرده شیشه ای هزینه بر تر هستند.

سبک و روش اجرای نرده شیشه ای بسیار مهم است یعنی باید مشخص شود که کدام سبک اجرای برای محیط پروژه بهتر است و ابزارهای مورد نظر کدامند.

در صورتی که بخواهید یک نمای اولیه برای نرده شیشه ای ایجاد کنید باید این نکته را مدنظر قرار دهید پیش بینی های کلی اولیه بسیار مهم هستند و در صورتی که پیش بینی ها به درستی صورت بگیرد می تواند ایرادهای پیش روی را مشخص سازد به این ترتیب اجرای نرده شیشه ای آسانتر خواهد بود.

واحد قیمت گذاری برای نرده شیشه ای بر اساس متر مربع بوده و گاهاً بر اساس متر طول خواهد بود.

زمان اجرا نیز از دیگر پارامترهای مهم تعرفه گذاری برای هندریل های شیشه ای است. در نظر داشته باشید که اجرای هندریل های شیشه ای باید به شکلی صورت بگیرد که از نظر مقاومت در وضعیت استاندارد باشد بنابراین اگر محیط پروژه نیاز به امنیت بیش از وضعیت نرمال داشته باشد هزینه های ایجاد شده بیشتر خواهند بود. شایان ذکر است که نوع بست هر بخش از هندریل های شیشه ای بسیار مهم است.

هندریل شیشه ای

نرده شيشه اي جديد

جرم : 9.89846 Kg

حجم : 0.000517958 Kg/m3

چگالي: 2700 Kg/m3

وزن: 13.7052 N

آلياژ EN AW 6063

نتايج فشار و جابجايي براي پايه پروفيل با مشخصات 1m بار افقي 1ton به بالاترين سطح پروفيل ميباشد.

قابليت نصب در داخل و کف زمين